学術論文

基本情報

氏名 アダム・クリストファー
氏名(カナ) アダム・クリストファー
氏名(英語) Adam Christopher
所属 大学 文学部 人文
職名 准教授
researchmap研究者コード
researchmap機関

名称

Learner Interaction in Technology-enhanced Language Learning Environments

単著、共著の別

単著

年月日

2021/12

発行所等

東京電機大学総合文化研究 第19号 2021年

出版社

巻・号

開始ページ

41

終了ページ

45

査読の有無

概要

Although there are different perspectives on the field of autonomy, many researchers agree that autonomy plays the most important role in acquiring authentic language (Benson, 2011). Learner autonomy is essential in both formal and informal learning environments. This paper discusses research on technology and learner autonomy, as well as findings from research on learner engagement in technology-enhanced language learning contexts. In particular, the paper investigates both teacher-led
technology-enhanced in formal learning environments and learners' self-directed learning experiences in
informal learning and ends with concluding remarks.